Thursday 15 September 2011

Ny pute i sofaen

















I helga var jeg på loppis, fant ikke all verdens, men litt herlig retrostoff i grønt fikk bli med hjem. Desverre ikke 100% naturlige fibre, og rimelig ekkelt å klippe i, men det funker som putetrekk. Så i dag fant jeg fram overlocken og et grønt bomullsstoff til baksiden og fikset kjapt et nytt putetrekk. At det passet *så* godt sammen med gardinene mine tenkte jeg ikke på før jeg faktisk så puta ferdig. Ikke alltid like enkelt å se ting før de er på plass.

Den orange puta er kjøpt på loppis i fjor, og er mest sannsynlig et Plus-produkt. Det ligner hvertfall veldig på andre stoffer jeg har funnet og sett som er fra Plus. Liker den veldig godt selv om jeg ikke har så mye annet orange. For dere som ikke kjenner til Plus, så var det et brukskunstorganisasjon lokalisert i Fredrikstad. På 60-tallet ble Plus internasjonalt kjent for sine nyskapende design. Flere av Norges store designnavn fra denne tiden var sentrale i Plus, bla. smykkedesignerene Tone Vigeland og Anna Greta Eker, glasskunstneren Benny Motzfeldt, møbeldesigner Torbjørn Afdal og mange flere.

1 comment:

  1. KUL pute! Det er så gøy å finne stoff på loppis, eg føler det er ganske sjeldan at ein finn godbitar, så då er det ekstra kjekt når det skjer!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...