Saturday 24 September 2011

Planer til til for å forandres?

Planer går ikke alltid slik man hadde tenkt gitt. Dagene alene ble plutselig til dager sammen med febersyk liten gutt, og dermed lite male- og bloggetid. Men maling er kjøpt inn, og på mandag! Da setter jeg i gang! :)

Vi holder for tiden på å planlegge neste store oppussingsprosjekt her hjemme, så veldig stort er det ikke, men det krever noen liter maling og litt tapeter ;) Vi bor jo på 65 kvm med to soverom. Fram til nå har hele familien kost seg på det "store" soverommet, mens det lille har blitt brukt som lekerom det siste halve året. Før det var det kontor/gjesterom/roterom/bod...

Men nå begynner ungene å bli såpass store at de trenger litt mer plass, og snuppa ønsker seg skikkelig en køyeseng! Det lille soverommet har ikke plass til seng uten at det blir veldig lite gulvplass igjen og/eller senga står foran vinduet. Og siden det lille soverommet ligger innenfor det store, så er det mer praktisk at vi bruker det lille som soverom. Vi skal jo bare ha plass til senga og et dobbeltskap til klær.

Fikk kjøpt en familiekøye i furu på finn.no til 200 kr, røverkjøp! Veldig greit med 120 cm seng nede, da har vi jo plass til gjester. Senga skal selvsagt males, men i hvilken farge er utfordringen? For jeg er på tapetjakt, og kan ikke finne farger før tapeten er kjøpt inn ;)

Er en utfordring å finne noe som både passer til frøken "jeg elsker rosa, prinsesser og Hello Kitty" og til lillebror som foreløpig ikke bryr seg så mye ;) Jeg fallt skikkelig for "Robots Classic" av Aimée Wilder, men for en pris?!? Koster $165 for 4.5 meter, vi må ha tre slike pakker og da kommer atpåtil portoen på $120 + moms/gebyr her i Norge. Helt uaktuelt, desverre. Nå passer den egentlig til gardina og noen av møblene vi har, men det kunne jeg levd med ;)

Hvis noen har tips til tapet så er det bare å komme med de, for jeg føler jeg ikke finner noe. ideellt sett så vil jeg ha noe annet enn hvit bakgrunn, men det er vanskelig å finne gitt. Også hadde det jo vært greit om den passa til gardinene som er sydd av dette stoffet fra IKEA, og til lekekjøkken/stol/hylle i rødt. Kravstor? Jeg? Skjønner ikke hva du snakker om ;)

Tenker jeg legger inn bilder fra barnerommet i morgen, både jeg og snuppa er veldig fornøyd med det, jeg burde bare ha innsett at vi burde bytta rom litt før ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...